Social Items

Tempat Yang Menarik Di Jepun

Bukit Tinggi Pahang sememangnya terkenal dengan pelbagai tempat yang menarik untuk di lawati. Shinjuku merupakan sebuah bandar yang menerima ramai pengunjung dan juga tempat untuk merasai budaya Jepun.


Tempat Menarik Jepun Lokasi Percutian Kegemaran 2017

Pilihan juadah yang menarik.

Tempat yang menarik di jepun. Juadah di BW Bus Restaurant. Japanese Village Bukit Tinggi. Direka bentuk dengan stail dan tema berdasarkan filem-filem keluaran studio tersebut tiada tempat yang anda lalu di sini yang bukan daripada filem-filem tersebut.

Negaranya yang bersih rakyatnya yang berjalan laju dan sangat tepati masa serta cerita-cerita tentang kemajuan negara Jepun. Antara tarikan utama di Jepun adalah adat dan budaya yang dimiliki teknologi canggih dan pelik yang tak ada di negara lain serta tempat-tempat yang sangat indah dan menarik. Kuil sedang menjalani pengubahsuaian sempena ulang tahun ke-100 kuil.

Walaupun maju masih banyak senibina antik yang dikekalkan di Jepun. Jom kami kongsikan tempat menarik di Osaka Jepun. Jom kami bawakan anda ke satu perkampungan Jepun yang terletak di Japanese Village Bukit Tinggi.

Bercuti Sambil Bermain Salji 10 Tempat Menarik di Sapporo Hokkaido. Jepun adalah salah satu negara paling popular di Asia dalam kalangan pelancong dari seluruh dunia. Senarai tempat menarik di kundasang ini akan sentiasa kami perbaharui dari masa ke semasa.

YuLi Wan Senso Ji adalah sebuah tokong Buddha yang terletak di Asakusa. Terpulang kepada mode travel anda kalau Husniey dan suami lebih kepada santai santai dan ingin melihat keindahan permandangan serta budaya dan sikap manusia di negara tersebut. Studio Ghilbi yang diasaskan oleh Miyazaki Hayao dikenali oleh peminat animasi jepun sedunia ini merupakan antara tempat menarik di jepun yang patut anda lawati.

Di sini terdapat banyak lokasi yang wajib dikunjungi. Jom kita lihat 20 tempat menarik yang anda boleh lawati di Tokyo dan Kyoto Jepun. Anda boleh lihat facebook page mereka untuk rujukan.

BW Bus Restaurant Facebook. Bertemakan taman seperti di negara matahari terbit Jepun anda juga boleh melihat kebudayaan negara Jepun dari segi pakaian struktur bangunan dan pemakanan. Tapi tak dapat husniey pergi kerana travel sendiri.

Usah risau berikut admin Tempat Menarik kongsikan senarai tempat terbaik untuk anda membeli barang dan alatan berkaitan elektronik di Jepun. Mereka adalah kedai runcit elektronik terbesar di Jepun dan dikenali. Memang betul-betul macam bercuti di Jepun.

Antaranya adalah kawasan tumpuan membeli-belah seperti pasaraya dan kedai barangan elektronik kawasan hiburan seperti di Kabukicho dan lain-lain lagi. Kobe merupakan salah satu wilayah kecil yang terletak di Kansai. Di sini anda boleh melihat pokok teh dan merasa pengalaman sesi minum teh Jepun yang formal.

Boleh ambil gambar sambil makan. Kemodenan Jepun dan ketinggian budi masyarakatnya menjadi tarikan utama pelancong memilih Jepun sebagai destinasi percutian. Apa yang menarik.

Kedai ini menjual komputer rumah komputer riba yang paling canggih di Jepun kamera stereo dan pembesar suara. Kyoto agak berbeza dengan kawasan-kawasan bandar yang lain di Jepun terutamanya Osaka dan Tokyo sebab Kyoto lebih tenang dan tak sesak sangat. Walaupun kecil tapi banyak tempat yang boleh Kobe offer untuk pelancong yang datang ke sini.

Tempat menjamu selera yang menarik. Antaranya ialah Japanese Village. Semestinya Osaka dan Tokyo adalah dua destinasi paling hot yang sering menjadi pilihan para pelancong sebab ada banyak aktiviti menarik.

Kadang-kadang ada yang suka singgah sahaja kerana Bentong menjadi tempat laluan jika dari Pantai Timur nak ke Kuala Lumpur. Selepas puas berjalan-jalan di sekitar kawasan istana korang jangan lupa untuk singgah ke sebuah taman yang ditanam hampir 400 pokok ceri Yoshino. Macam-macam khabar kita di Malaysia dengar tentang Jepun.

Kira tak menyesallan kalau korang datang ke Kobe. 13 Tempat Menarik Anda Boleh Pergi di Kobe Jepun. 50 Tempat Menarik Di Jepun Jangan terkejut tokong ini juga sebenarnya adalah tokong yang tertua di Tokyo ianya siap dibina pada tahun 645.

Waktu operasi di Japanese Village. Jepun sangat terkenal dengan bangsanya yang tinggi disiplin. Menariknya ia merupakan taman perkampungan Jepun yang pertama dan satu-satunya yang di bina di luar Jepun.

Jika anda datang melancong ke sini. Dalam peta kira Kobe ni bersebelahan dengan Osaka Okayama City Kyoto dan Nara. Apa yang lebih menarik di sini Japanese Village ini merupakan satu-satunya perkampungan Jepun pertama yang dibina di luar Jepun.

Taman Shiroi Koibito adalah sebuah taman tema yang dibina oleh Ishiya iaitu sebuah syarikat coklat tempatan di Jepun dan merupakan salah satu tumpuan tempat menarik di Hokkaido. Ad a beberapa tempat menarik yang anda boleh dapat view cantik dan dekat dengan budaya Jepun. 18 Tempat Menarik Di Jepun Yang Perlu Anda Lawati.

Masjid yang satu ini adalah salah satu masjid besar yang ada di Tokyo dan menjadi tempat pelancongan menarik di Jepun bagi para muslim. Japanese Village ini berkonsepkan perkampungan Jepun dan merupakan yang pertama serta satu-satunya wujud di luar negara Jepun iaitu di Malaysia. Tokyo Camii Turkish Culture Center di bangun pada tahun 1938 dengan sambutan baik dari masyarakat japan pada masa itu.

Kalau nak lagi feel anda boleh sewa kimono dan bergambar. Ianya merupakan perkampungan ala-ala Jepun dan kini menjadi destinasi tumpuan pelancong. Istana Osaka Osakajo 3.

Ia adalah salah satu tempat menarik di Tokyo yang paling popular dan juga Jepun di mana ia boleh menarik sebanyak tiga juta pelawat dalam hanya tiga hari. Bandarnya sangat menarik dan terdapat pelbagai pusat tarikan pelancong di sana. Tambahan lagi mereka ada undang-undang yang menghadkan tidak boleh bina banyak bangunan yang ketinggiannya lebih 20 tingkat kalau tak silaplah itu pun dapat tahu bila berbual dengan.

Keindahan pemandangan yang cukup menakjubkan itu membuatkan Jepun mengadakan sebuah festival yang dikenali sebagai Maruoka Castle Cherry Festival di sekitar kawasan istana berkenaan. Tokong ini merupakan antara tempat penyembahan yang paling berwarna-warni dan terkenal di Tokyo.


50 Tempat Menarik Di Jepun Jom Bercuti Ke Negara Matahari Terbit


Show comments
Hide comments

No comments